Dag 27 Pai - Dag 29 Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu Dag 27 Pai - Dag 29 Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu

Dag 27 Pai - Dag 29 Pai

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Justin en Rianne

25 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dag 26 Pai

Van Chiang Mai naar Pai, een drie uur durende busrit door de bergen. Bij aankomst op zoek naar het guesthouse dat we hadden geboekt. We hebben echt uren met onze tassen, in de hitte gelopen. Het zweet parelde van onze hoofden. We denken dat de Thaien goed willen helpen, maar helaas lukt dat niet altijd. We werden werkelijk alle kanten opgestuurd. Terwijl wij riepen Canravee guesthouse, horen zij alleen het woord guesthouse. En guesthouses, ja die zijn echt overal. We hebben echt een groot deel van de omgeving van Pai te voet afgelegd. Sommige mensen hebben zelfs voor ons naar het guesthouse gebeld, maar er werd niet opgenomen. We hadden het echt helemaal gehad. Tot dat we het plots aan een dame op een scooter vroegen, die blij begon te knikken en wijzen. Ze wees ook naar zichzelf, ze werkte er. We hebben nog een klein landweggetje afgelopen en toen waren we er eindelijk. 1,3 km buiten het centrum? Nou echt niet!
Eerlijk is eerlijk, het uitzicht was fantastisch, je keek over het groene landschap zo de bergen in. En het bed, was het zachtste bed waar we tot nu toe in Thailand in hebben gelegen. Want alle andere zijn hard, bikkel bikkel hard. In de avond moesten we toch eens op zoek naar een fatsoenlijk avondmaal. Gelukkig konden we de fietsen bij het guesthouse lenen. In de schemering fietsten we naar het centrum van Pai, waar we op goed geluk onze fietsen zonder slot neer hebben gezet.
Pai is echt een leuk stadje. En hoewel het er vol is met toeristen, is het eten vriendelijk geprijst. Alleen even oppassen met de vele scooters die er rijden, want menig toerist beleeft hier zijn/haar eerste uren op de scooter. De meeste van deze mensen weet dus ook niet hoe ze moeten remmen. Dat bleek een paar dagen later, toen wij rustig op een terras wat dronken en twee meisjes een kraampje met sieraden in reden. We hebben lekker gegeten en zijn op zoek gegaan naar een guesthouse die in het centrum lag, zodat we daar de volgende dag heen konden. Toen we terug naar ons guesthouse reden, waren we blij dat we hadden besloten om er maar één nacht te verblijven. Want over een donker achterweggetje fietsen, op slechte fietsen met de vele zwerfhonden die om je heen cirkelen, is geen pretje.

Dag 27 & 28 Pai

Ik ben ziek geweest deze dagen, echt heel ziek. Vandaar dat ik ze even samenvat. In de ochtend van dag 27 verhuisden we naar het centrum van Pai. Omdat we veel te vroeg waren om in te checken, moesten we even wachten. We hebben een ontbijtje genomen en wachtte geduldig tot onze prachtige bamboe bungalow klaar was. (Achteraf denk ik dat het ontbijt de boosdoener was, want twee andere Nederlandse meiden zijn ook ziek geworden.) Wat een prachtig huisje en dat voor die prijs. Ik denk dat we nu nooit meer naar Centerparks willen. Eerst moesten we over een klein grasveldje met een schommel in het midden en omringt door prachtige bomen vol bloemen. Om het grasveld stonden allemaal kleine bamboe bungalows. Als je het houten trapje op liep, stond je op onze kleine veranda, waar een mooi geknoopte hangmat aan de houten pilaren hing. Door het kleine houten deurtje en je stond midden in de slaapkamer waar een groot bamboe bed stond met een grote klamboe eromheen. Het volgende deurtje door en je kwam in onze semi open badkamer. Eerst het betonnen trapje af en dan stond je er midden in. De bungalow was wel iets duurder dan we gewent waren, maar het was het zó waard!
Justin plofte neer op de veranda en ik klom gelijk in de hangmat. Ik schommelde wat heen en weer, en dacht na een tijdje: 'Word ik nou zo misselijk door dit gewiebel?' Maar helaas, binnen een uur lag ik ziek op bed. In de middag nog wel een poging gedaan om in de stad wat te gaan eten. Maar na één hapje rende ik naar het toilet. Ik heb deze dagen veel op bed gelegen en Justin heeft veel gelezen op de veranda. Hij is nog wel een aantal keer de stad in geweest om te eten en om eten voor mij te halen. Daar was ik echt heel blij mee, zo lief!
In de avond van dag 28 heb ik nog rustig aan gedaan, maar ging het gelukkig al stukken beter. En de volgende dag stond ik weer helemaal fris op, mede dankzij Justins goede hulp.

Dag 29 Pai

Hoewel ik beter was durfden we nog niet echt iets te ondernemen. Ik moest eerst maar eens goed opknappen. Ik was al heel blij dat ik de stad in kon en normaal kon eten en drinken. Dat hebben we dan ook de hele dag gedaan, gegeten en gedronken. Want ik moest echt even bijtanken. Ondertussen zijn we uit gaan zoeken hoe we de komende dagen zouden besteden. We waren eigenlijk al een beetje klaar met Pai, hoewel we geen bezienswaardigheden hebben kunnen bezichtigen. We hadden eerst het plan opgevat om naar Chiang Rai te gaan, waar een grote witte tempel staat. Maar toen we erachter kwamen dat die grote witte tempel nog geen twintig jaar oud is, was dat een behoorlijke domper en zagen we van dit plan af. Zoiezo zou de reis vanuit Pai uit een enorm lange busrit bestaan en dat was het al helemaal niet waard. We waren echt uren aan het turen. Want alle opties die we hadden leken alleen maar uit enorm lange busritten te bestaan. We moesten hoe dan ook via Chiang Mai en van daaruit verder. Maar als het dan via land niet gaat? Waarom dan niet door de lucht? En zo hadden we binnen de kortste keren een plan uitgestippel zodat we via Chiang Mai naar Udon Thani konden reizen. We boekten voor de volgende morgen een busrit naar Chiang Mai en spendeerde onze laatste avond in Pai onder het genot van een hapje en een drankje.

• 25 Februari 2015 - 21:50

Wim:

Blij dat het niets ernstigs was en hoop dat je nog iets genoten hebt van de bungalow. Veel plezier tijdens het vervolg van je reis. Oh ja, goed dat Justin brommer kan rijden. Nou jij nog :))