Verslag #1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu Verslag #1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu

Verslag #1

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Justin en Rianne

20 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

De vlucht - Dag 2 Bangkok

Na een korte nacht moeten vroeg opstaan. Om half 5 rijden we naar schiphol, waar we na een kop koffie afscheid nemen en door de douane gaan. De eerste vlucht was met KLM. Een 2,5 uur durende vlucht van Amsterdam naar Moskou, waar we 6 uur moesten wachten op onze volgende vlucht richting Bangkok. Als wij zo vrij mogen zijn om jullie via deze blog advies te geven: zorg dat je nooit teveel overstaptijd hebt in Moskou want het is saai. We hebben er koffie gedronken, een burger gegeten bij de Burger King en uiteindelijk uren lang naar de startbaan gestaart.
Daarin tegen was het vliegen met de Russische vliegtuigmaatschappij Aeroflot een aanrader! We kregen tijdens onze vlucht vollop eten en drinken en hadden beide een schermpje voor ons neus met daarop de nieuwste films,muziek en games. Een prima vlucht gehad en 8,5 uur later stonden we in Bangkok.

We hebben een behoorlijk lange tijd in de rij moeten staan bij de douane, eenmaal door de douane heen zijn we met de metro richting de stad gegaan. Backpack op en gaan dachten we heel moedig, maar de weg vinden bleek wat lastiger dan gedacht, dus eerst op de kaart maar eens kijken waar we zijn. We namen een kop koffie bij een klein koffiebarretje (want die beginnen ook in Thailand hip te worden) en hadden onze eerste ervaring met de Thaise gastvriendelijkheid. Een man kwam bij ons zitten en vertelde ons waar we ons bevonden zodat we met de tuk tuk richting Khoa San Road (de straat voor toeristisch Thailand) konden rijden. Dus wij de tuk tuk in, waar we natuurlijk gruwelijk mee opgelicht werden, want de chauffeur vroeg een belachelijk hoge prijs, we zagen er vast uit als backpack groentjes.

In Khoa San Road kregen we veel mannen op ons af die maatpakken, hostelkamers en allerlei prullaria verkochten, dus we liepen snel door naar één van de achteraf straatjes, waar we na even zoeken een hostelkamer konden krijgen voor zo'n 260 bath per nacht. 35 Bath is 1 euro dus reken maar uit!
Omdat we vroeg in de middag al waren ingecheckt besloten we om gelijk de stad te gaan verkennen. We hebben vele kilometers gelopen in de steeds warmer wordende stad. We hebben veel tempels kunnen bezichtigen, monnikken gezien en van onze eerste Thaise maaltijd genoten. Het was echt heerlijk! Daarna zijn we nog even naar het hostel gegaan om op te frissen en een uurtje te slapen.
In de avond zijn we weer de stad in gelopen en hebben we avondgegeten, en weer goed eten! In het kleine restaurantje hebben we nog een drankje gedaan met een Australiër, een Canadees en een Nederlander. Om half 1 Thaise tijd zijn we weer naar ons hostel gelopen, over het drukke Khoa San Road waar mensen buiten stonden te feesten.

Dag 3 Bangkok

Waarschijnlijk mede door de ventilator, hebben we prima kunnen slapen. Om 9 uur ging de wekker zodat we deze dag voldoende tijd zouden hebben om Bangkok verder te verkennen. We hebben ontbeten bij een wat groter restaurant en namen een verse smoothie van passievrucht en watermeloen. We hebben weer veel van de stad gezien. Onder andere een amuletmarket, een markt langs de weg met alleen maar amuletten die voor geluk zouden moeten zorgen. Er waren veel Thaien die deze kochten, dus het voelde niet als een toeristische attractie. Wel een toeristische attractie was Wat Pho, een tempel met prachtige torentjes en een enorm grote liggende boeddha in één van de gebouwen. Het viel gelukkig wel mee met de drukte, we hadden andere verhalen gehoord.

Terwijl we dit schrijven zitten we in ons hostel, we hebben vanavond afgesproken met een ander Nederlands stel om naar een skybar te gaan. Een bar die als het goed is over de hele stad uit zou moeten kijken. We zijn benieuwd...

Jullie horen snel weer van ons.
Liefs,

• 20 Januari 2015 - 13:51

Jeroen:

Hoi Justin en Rianne,

Fijn om al zo snel in jullie avontuur te kunnen duiken en mee te genieten.

• 20 Januari 2015 - 14:19

Dionne:

Wat fantastisch!
    Jullie maken me stik jaloers!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende stukje!
    Komen er dan ook foto's bij?

Xx

• 20 Januari 2015 - 15:09

Mieke:

Ha Justin en Rianne, leuk om te lezen over de vliegreis en de eerste ervaringen in Bangkok. Klinkt niet verkeerd allemaal. Wel een beetje lachen op de foto´s, Justin !

• 20 Januari 2015 - 16:03

Opa Ton :

Hallo Justin en Rianne ,
    Mooi verslag van de start van jullie wereldreis .De vervelende wachttijd in Moskou en daarna de geweldige overgang naar het bruisende Bangkok . Goed van jullie om al direct de stad te gaan verkennen . Geniet maar van alles . Ik verheug me al op het vervolg !!!!!

• 20 Januari 2015 - 16:41

Annemarie:

Een smoothie met passievrucht en watermeloen, heerlijk.
    Erg leuk om jullie reis mee te mogen beleven op deze manier.
    Opa en oma volgen ook jullie avontuur en hebben ook een klok op Thailandtijd staan :)
    Lieve groetjes uit Gouda XXX

• 20 Januari 2015 - 17:04

Wim Bleeker:

Jullie (Justin in ieder geval) ziet er echt helemaal niet uit als een toerist. Hoe was de tuk-tuk rit?
    Fijn dat jullie tevreden zijn over Aeroflot en wat een uithoudingsvermogen om in die warmte kilometers te sjouwen. Blijf genieten kiddo's.

• 20 Januari 2015 - 21:17

Gerard:

Wat heerlijk om het reisverslag te lezen en dat jullie goed aangekomen zijn op jullie bestemming. Hou ons op deze manier op de hoogte zodat we kunnen meegenieten van jullie avonturen en ontmoetingen. Heel veel plezier samen.

• 21 Januari 2015 - 02:01

Jei Hee:

Thai thai... jullie bestemming
    genieten met een grote G!!!
    Benieuwd ... naar jullie verdere ervaringen

• 21 Januari 2015 - 10:14

Carla:

Hoi Rianne en Justin,

Wat leuk om zo met jullie mee te mogen lezen met jullie avonturen. Tja, backpackgroentjes... Volgens mij wordt iedere toerist die net aankomt afgezet. Was in Bali niet anders. Ik weet zeker dat je in no time weet wat gangbare prijzen zijn en het afdingen onder de knie krijgen. Geniet van de mensen en alles wat jullie te zien krijgen, het is zo'n bijzondere reis!

Ik wacht vol verwachting op jullie volgende bericht!
    Groetjes, Carla

• 21 Januari 2015 - 16:40

Arend Karreman:

hot!

Justin en Rianne
    Hier even een berichtje van Opa en Oma Karreman.
    Fijn dat jullie genieten
    Hier gaat alles goed maar wel koud.
    Groeten. Opa en oma.