Dag 3 Bangkok - Dag 5 Lopburi - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu Dag 3 Bangkok - Dag 5 Lopburi - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Justin en Rianne Aerts en Ruitenburg - WaarBenJij.nu

Dag 3 Bangkok - Dag 5 Lopburi

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Justin en Rianne

22 Januari 2015 | Thailand, Lopburi

Dag 3 Bangkok

We zullen beginnen waar we waren gebleven. We gingen samen met een Nederlands stel, Ellen en Sander, naar de grote toren om de skyline van Bangkok te bekijken. In deze toren is een scene uit de film The Hangover 2 opgenomen. We hebben de taxi genomen en kwamen aan bij een groot luxe hotel. De medewerkers stonden ons in prachtige kleding op te wachten, begroeten ons vriendelijk glimlachend en begeleiden ons naar de lift. Op dat moment hadden we eigenlijk al kunnen weten dat het niveau van dit hotel te hoog gegrepen zou zijn voor ons backpackers. Maar ach, we hadden immers onze beste kleding aangedaan dus we stapten in de lift. 64 verdiepingen hoger kwamen we uit bij een groot terras waarvandaan je prachtig over Bangkok heen kon kijken. Omdat de prijzen van de drankjes (zoals verwacht) veeeeeeel te hoog waren, zijn we maar teruggekeerd naar Bangkok centrum.
We hebben er een late avond van gemaakt met z'n vieren en omdat het eigenlijk wel goed klikte, vroegen Sander en Ellen ons mee naar Ayutthaya. Dat leek ons een goed plan dus we spraken de volgende ochtend af om naar Ayutthaya te gaan.

Dag 4 Ayutthaya

Na een korte nacht zijn we vroeg opgestaan voor een heerlijk smoothie ontbijt. Deze verse sappen kun je op elke hoek van de straat kopen en worden met de meest lekkere fruitsoorten bereid. Samen met Sander en Ellen zijn we in Bangkok op de trein gestapt richting Ayutthaya, een kaartje kostte slechts 20 bath pp voor een rit van ruim 1,5 uur. Wauw, voor dat geld rijd je met de NS niet eens van Gouda centraal naar Goverwelle... We hadden een derde klas kaartje gekocht en zaten tussen de bevolking van Thailand in. Mooi uitzicht en prima zitplaatsen.
In Ayutthaya zijn we met de tuk tuk naar een hostel gereden dat we op internet gezien hadden. Prima hostel, kamer incl. badkamer met koude douche en hurk toilet! Wat een luxe, in het vorige hostel moesten we deze faciliteiten namelijk delen. We hebben fietsen gehuurd en zijn de stad gaan verkennen, hebben prachtige tempels gezien en veel mooie fotos gemaakt. Soms best gevaarlijk op de fiets want fietspaden kennen ze niet 'en' in Thailand rijden ze aan de linkerkant van de weg. Dat is echt heel erg wennen. We besloten naar een floating market te gaan en een olifantendorp, maar deze leken wel op een attractiepark. De Aziatische kitch glitterde er vanaf. Dus hop snel terug naar ons hostel.
In de avond gezellig met elkaar gegeten en een spelletje gedaan. Één van de tempels die we zouden gaan bezichtigen, zou in de avond mooi verlicht zijn. Dus we gingen naar de tempel. Alleen hij bleek niet echt open. Er zat een bewaker bij die we niet helemaal begrepen. De tempel was open maar toch weer niet. Dus we zijn toch snel door de hekken geglipt voor een snelle foto. Door de hekken heen zagen we twee moteragenten aankomen, ze stopten bij de ingang van de tempel en spraken met de bewaker. Omdat we dachten dat we misschien iets verkeerds hadden gedaan, zijn we snel naar buiten gelopen. We werden door de agenten tegengehouden... ohjee wat nu?! Wat bleek? De agenten wilden met ons op de foto. Wat een opluchting! We hebben een kleine fotoshoot met ze gedaan, want wij wilden natuurlijk ook met ze op de foto.
Vervolgens zijn we gewoon weer terug naar ons hostel gegaan. We hebben vroeg de wekker gezet zodat we Ellen en Sander nog gedag konden zeggen en zodat we zelf nog een planning konden maken.

Dag 5 Lopburi

In de ochtend Ellen en Sander uitgezwaait en we besloten toch verder te reizen. Eerst nog snel een tempel bezichtigd met een boeddhahoofd in de wortels van een boom, zo'n mooi gezicht. Hierna zijn we gaan ontbijten en hebben we geprobeerd een busrit naar Kanchanaburi te regelen. Maar tevergeefs, de enige busrit ging 9 uur 's ochtends en verder ging alles via Bangkok. Dus we besloten om ons aan plan B te houden, op naar Lopburi. Weer heerlijk goedkoop met de trein!
In Lopburi naar een hostel gegaan dat in de Lonely planet stond. Fijn hostel, mooie houten kamers, gedeelde badkamer en als klap op de vuurpijl: een warme douche! In de middag hebben we even geslapen want wat waren we moe. Toen snel omkleden en de stad in. Lopburi staat bekend om zijn apen. Deze lopen in grote getalen door de stad. Heel leuk om te zien, maar ook best eng. Vanuit ons hotelkamer hoorden we gegil en muziek, kermis dachten wij. Toen we gingen kijken kwamen we uit op een groot veld waar een stuk of 200 thaise mensen met wat verdwaalde toeristen een dansje stonden te doen. Voor hen stond een mevrouw het voor te doen en achter haar was een groot scherm. Er liepen mannen met camera's rond die iedereen filmde en op het grote scherm lieten zien. We werden gewenkt dus we dachten: doe eens gek, en we gingen meedoen. Ge-wel-dig. Zo hard gelachen. We kwamen zelfs een aantal keer op het grote scherm langs.
Na deze workout moesten we natuurlijk eten. We gingen bij een kraampje langs de weg zitten, dat bleek helaas geen succes wat we kregen patat met kip. Dat wisten we niet omdat we de kaart konden lezen dus we kregen alleen maar de keuze uit: pig or chicken. Dan maar bij het hostel nog wat drinken en een hapje doen.
Inmiddels zijn we terug op de kamer en gaan we lekker slapen. We hebben besloten morgen nog een dag hier in Lopburi door te brengen want we hebben hier nog niks bezichtigd.

Alle liefs vanuit Thailand!

• 22 Januari 2015 - 18:51

Sander:

He Justin en Rianne,

Leuk om zo te lezen! Wij gaan jullie zeker volgen en wij hebben er ook van genoten in Bangkok en Ayutthaya,

Groeten,

Sander en Ellen

• 22 Januari 2015 - 18:56

Jei Hee:

Weer heel wat ervaringen rijker!
    En wie weet straks beroemd of berucht bij de politie en/of op TV.
    Enjoy..... met het maken van plannen voor de komende dagen.
    Laat het ons spoedig weer kunnen lezen en bekijken

• 22 Januari 2015 - 19:13

Annemarie:

Wat een mooi verhaal weer.
    Ik had jullie wel willen zien op dat scherm :)
    Veel plezier in Lopburi bij de apen.
    Liefs uit Gouda

• 22 Januari 2015 - 21:10

Fam Lawende:

Hoi Justin en Rianne,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. We gaan jullie zeker volgen!
    Geniet van al jullie avonturen!
    Groetjes van Marcel, Sonja, Kevin en Timo

• 22 Januari 2015 - 21:41

Mieke:

Wauw, wat hebben jullie alweer veel meegemaakt en gedaan de afgelopen paar dagen ! Super leuk om te lezen. Door het filmpje en de foto's via de app hebben we er ook nog een beeld bij. Altijd geweten dat je goed kon dansen, Justin !

• 22 Januari 2015 - 21:47

Luc:

leuke fotos en een leuk dansje op het filmpje. jullie hebben al veel meegemaakt.
    dit belooft nog wat voor de rest van de reis.groetjes.

• 23 Januari 2015 - 16:27

Opa Ton:

Hallo Justin en Rianne ,
    Wat zijn jullie actief bezig om alles te bekijken en te genieten . Door jullie geweldige verslag blijven wij niet alleen goed op de hoogte , maar mogen wij ook mee genieten . Prachtig . Ik blijf jullie zeker volgen . Groetjes en liefs , Opa Ton

• 24 Januari 2015 - 15:11

Oma Opa Ruitenburg:

Hallo Rianne en justin het is er leuk om jullie te volgen , en geniet met volle teugen , wij genieten wel van jullie reisverslag.
    Groetjes oma en opa